مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 13:402023-11-28اقتصادي

نکاتی درباره خرید مرغ سالم و شیوه صحیح پخت آن


رییس اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: مردم باید مرغ را فقط از مراکزی بخرند که مورد تایید سازمان دامپزشکی است.

- ایسنا/زنجان رییس اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: مردم باید مرغ را فقط از مراکزی بخرند که مورد تایید سازمان دامپزشکی است.

علی نوری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که هر مصرف کننده ای باید ویژگی های مرغ سالم و شرایط مناسب برای عرضه و نگهداری از این کالای پر مصرف را بداند، اظهار کرد: خریدار باید هنگام خریدن مرغ به مشخصاتی که روی بسته بندی یا آلایش آن ها درج شده است، دقت کنند و بعد از کسب اطمینان از سلامت آن ها، اقدام به خرید کند.

وی گفت: خریداران حق دارند که در صورت مخدوش بودن مطالب روی بسته بندی از جمله ناخوانا بودن، ناقص بودن یا پاک شدن اطلاعات، مراتب را به اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند یا محصول را پس دهند.

نوری ادامه داد: مرغ خریده شده را باید سریع به خانه منتقل کرد و در فصول گرم سال برای انتقال مرغ از یخ دان استفاده شود، چون گرمای طولانی منجر به فساد گوشت مرغ می شود.

وی با تاکید بر این که برای خروج گوشت مرغ از حالت انجماد، به هیچ عنوان نباید آن را به صورت مستقیم حرارت دهیم یا از آب گرم استفاده کنیم، گفت: بهترین راهکار این اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی درباره خرید مرغ سالم و شیوه صحیح پخت آن

نکاتی درباره خرید مرغ سالم و شیوه صحیح پخت آن