مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 05:252023-12-06بين الملل

اتحادیه اروپا فرآیند عضویت بوسنی را به جریان می اندازد


مقام مسئول گسترش اتحادیه اروپا از احتمال شروع مذاکرات مربوط به پیوستن بوسنی به این اتحادیه در سال 2024 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اولیور وارهلی کمیسیونر گسترش اتحادیه اروپا گفت مذاکرات بر سر پیوستن بوسنی و هرزگووین به این اتحادیه احتمالا در ماه مارس 2024 شروع می شود.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ، اولیور وارهلی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بورجانا کریستو ، رییس شورای وزیران بوسنی اظهار کرد: چنانچه شورای اروپا از توصیه های ما پیروی کند، ما در دفعه بعد تحولات را به روزرسانی کرده و در ماه مارس سال آینده این شورا می تواند شروع مذاکرات عملی با این کشور را تصویب کند.

وارهلی اظهار کرد، کمیسیون او در گزارش امسالش درباره گسترش اتحادیه اروپا ارزیابی خواهد کرد که بوسنی و هرزگووین باید پیشرفت در زمینه برخی اصلاحات و جوانب کلیدی رقم بزند.

او اضافه کرد: ما خواهیم دید که در صورت مشاهده این تعهد و این سطح از پیشرفت، حاضر به دادن پیشنهاد و توصیه به شورا برای گشایش مذاکرات با بوسنی و هرزگووین خواهیم شد.

کریستو، رییس شورای وزیران بوسنی اظهار کرد: ما انتظار داریم بوسنی و هرزگووین تا پایان سال جاری میلادی تاریخ نهایی برای شروع مذاکرات با اتحادیه اروپا بر سر عضویتش را به دست بیاورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه اروپا فرآیند عضویت بوسنی را به جریان می اندازد

اتحادیه اروپا فرآیند عضویت بوسنی را به جریان می اندازد