مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 12:452023-12-04پزشكي

راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی در دانش آموزان


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل، از شستن دست ها به عنوان یکی از راه های اصلی در عدم انتقال بیماری های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفلوانزا خبر داد.

- ایسنا/مازندران عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل، از شستن دست ها به عنوان یکی از راه های اصلی در عدم انتقال بیماری های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفلوانزا خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر معصومه بیانی گفت: همه ساله در فصل سرما بیماری هایی مانند سرماخوردگی و عفونت های تنفسی زیاد می شود که علت مهم این اتفاق این است که در این فصول تجمعات برای حفظ گرما در محیط های بسته از جمله کلاس های درس مدارس زیاد می شود و در این شرایط ارگانیسم ها از فرد به فرد دیگر انتقال پیدا می کند.

این متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه طبق دستور سازمان جهانی، مهمترین مسئله برای پیشگیری از عفونت های تنفسی شستشوی دست ها است، بیان کرد: همه افراد و مخصوصا دانش آموزان شستشوی دست ها را بسیار جدی بگیرند، چون دست ها به عنوان عضوی که به دهان و بینی تماس می یابد؛ می تواند انتقال بیماری را ایجاد کند.

وی با ذکر این نکته که به خانواده ها توصیه می شود به فرزندان خود شستشوی دست ها را حداقل به مدت 15 ثانیه آموزش دهند، ادامه داد: شستشوی دست ها قبل از ورود به مدرسه، بعد از خروج از کلاس، قبل از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی در دانش آموزان

راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی در دانش آموزان