مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 21:552023-12-10سياسي

آیت الله اراکی: طلاب نباید از سیاست فاصله بگیرند


کسی از طلاب و حوزویان نمی تواند بگوید من کاری به سیاست ندارم، چراکه همه مسئول هستند و بالاخره باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله محسن اراکی امروز در جمع فعالان رسانه با بیان اینکه همه اندیشه ما، ریشه در قرآن و روایات دارد، به آیه 54 سوره نور قل اطیعوا الله و اطیعوا الرسول فان تولّوا فانّما علیه ما حُمّل و علیکم ما حُمّلتُم و ان تطیعوه تهتدوا و ما علی الرسول الا البلاغ المبین اشاره کرد و گفت: این آیه مهم به پنج رکن اساسی اشاره دارد که رکن نخست، ضرورت اطاعت از فرمانروایی خدا، رسول خدا(ص) و جانشینان ایشان به عنوان مظاهر عدل است، به بیان دیگر می توان گفت نظام سیاسی در نظام فرمان یا همان نظام امر خلاصه می شود که آیه مبارکه اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم نیز به همین موضوع اشاره دارد.

وی با بیان اینکه آیاتی مانند آیه 128 سوره توبه با تعابیری مانند عزیز علیه ما عنتّم و حریص علیکم به ویژگی های اصلی فرمانروای اسلامی اشاره می کند، خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که حکومت اسلامی باید در تأمین منافع مردم و دور کردن آنان از مضرّات، جدیت داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری مسئولیت فرمانروایان الهی را به عنوان رکن دیگر اشاره شده در آیه 54 سوره نور یادآور شد و گفت: برخی می گویند حکومت، مسئول بهشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله اراکی: طلاب نباید از سیاست فاصله بگیرند

آیت الله اراکی: طلاب نباید از سیاست فاصله بگیرند