مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 09:102023-12-12اقتصادي

کم فروشی؛ آفتی که به جان بازار افتاده


ایامی نه چندان دور افرادی که کاسب بازار بودند همیشه به روزی حلال اعتقاد داشتند مخصوصاً کسانی که با ترازو سر و کار داشتند، همیشه دقت می کردند تا مبادا کم فروشی کنند چرا که باید آن دنیا پاسخگو باشند.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری ایامی نه چندان دور افرادی که کاسب بازار بودند همیشه به روزی حلال اعتقاد داشتند مخصوصاً کسانی که با ترازو سر و کار داشتند، همیشه دقت می کردند تا مبادا کم فروشی کنند چرا که باید آن دنیا پاسخگو باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کم فروشی و گرانفروشی از آفاتی است که گریبان گیر بازار شده و رواج آن تبعاتی را برای جامعه و مردم به همراه دارد، البته برخی کاسبان برایشان مهم نیست کم بفروشند یا گران، این مردم هستند که در شرایط اقتصادی جیبشان خالی می شود.

در گذشته مردمانی که کاسب قدیمی شهر بودند به روزی حلال اعتقاد داشتند، البته هنوز بسیاری از آن ها در کوچه ها و محله های ما زندگی می کنند، اما به راستی چه شده که امروز آن حساسیت گذشته در کاسبی ها دیده نمی شود و افراد فقط به منفعت خود توجه می کنند.

حتی در قرآن کریم بر مساله مبارزه با کم فروشی و تقلب در وزن و پیمانه تاکید شده است، قرآن کریم کم فروشی را موجب ویران شدن شهر و نابود شدن قوم آن معرفی کرده است ، در شش سوره از 114 سوره قرآن کم فروشی مورد مذمت قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم فروشی؛ آفتی که به جان بازار افتاده

کم فروشی؛ آفتی که به جان بازار افتاده