مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 20:102023-12-03سياسي

خطر تشدید توهم ارتباطی در عصر متاورس


رسانه های اجتماعی با اهداف مختلفی شکل گرفتند که مهم ترین آن ها توسعه ارتباطات و ایجاد ارتباط دوسویه و فرامرزی بود که در پاسخ به ضعف و خلأهای موجود در دیگر رسانه ها شکل گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر مریم سلیمی پژوهشگر ارتباطات و سواد رسانه ای، در مطلبی نوشت: رسانه های اجتماعی در کنار تحقق ظاهری این مسئله با تسهیل و تسریع ارتباط، بر کیفیت ارتباطات انسانی تأثیر منفی گذاشته و افراد را از ارتباطات دیداری و شنیداری باکیفیت به تدریج بی نیاز کردند.

به طوری که افراد با دنبال کردن و دنبال شدن ها، در تلاش برای تأمین نیاز ارتباطی بوده و همین ارتباطات به آن ها توهمی از ارتباط می دهد.

چرا توهم ارتباطی؟ واقعیت این است آنچه ما در رسانه های اجتماعی از خود ارائه می کنیم، بازنمایی از زندگی شخصی و خصوصی یا اجتماعی ماست نه تمام واقعیت های زندگی مان.

بنابراین وقتی ما صفحه ای را در رسانه های اجتماعی ایجاد می کنیم و با همه ریسک های ناظر به حریم خصوصی و تبعات آن، اطلاعاتی در قالب ها و اشکال مختلف از خود به اشتراک می گذاریم و افراد را از آخرین وضعیت جسمی و روحی یا موقعیت مکانی و زمانی مان آن طور که دوست داریم مطلع می کنیم، ضمن اینکه در افراد توهم اطلاعاتی و ارتباطی ایجاد می کنیم، خود را از تماس های باکیفیت دیداری و شنیداری محروم می کنیم، در عمل نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر تشدید توهم ارتباطی در عصر متاورس

خطر تشدید توهم ارتباطی در عصر متاورس