مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 13:102023-12-07بين الملل

استقبال رام الله و بروکسل از ابتکار گوترش درباره جنگ غزه


وزارت خارجه فلسطین از ابتکارعمل دبیرکل سازمان در فعال سازی بند 99 منشور این سازمان در خصوص جنگ غزه استقبال کرد و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز حمایت از این اقدام را خواستار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزارت خارجه فلسطین با انتشار بیانیه ای از ابتکارعمل آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که با استناد به ماده 99 منشور سازمان ملل، از شورای امنیت خواست با برگزاری نشستی مسئویت خود را در برقراری فوری آتش بس در غزه به دلیل شرایط انسانی رو به وخامت آن بپذیرد، استقبال کرده و آن را اقدامی بسیار ضروری در راستای ماموریت های محول شده به این نهاد و نهادهای بین اللمللی و همسو با هشدارهای گسترده بین المللی درباره پیامدهای این فاجعه انسانی برای غیرنظامیان فلسطینی ساکن نوار غزه دانست.

همچنین این وزارتخانه در بیانیه خود حمله و تحریک کابینه رژیم اشغالگر و مقامات آن علیه دبیرکل سازمان ملل را به شدت محکوم کرد و این اظهارات و رویکردها را تروریسمی سیاسی برای منحرف کردن دبیرکل سازمان ملل از ایفای نقش و مسوولیت هایش بر اساس منشور این سازمان، قوانین بین المللی و اصول حقوق بشر دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسایت النشره، وزارت خارجه فلسطین در ادامه نیز از سران جهان خواست از این ابتکارعمل گوترش حمایت کرده و به آن توجه نشان دهند تا شورای امنیت مجبور شود به تعهدات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال رام الله و بروکسل از ابتکار گوترش درباره جنگ غزه

استقبال رام الله و بروکسل از ابتکار گوترش درباره جنگ غزه