مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 13:112023-12-12اقتصادي

صدور بالغ بر 6000 هکتار شناسنامه باغی در یزد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، سید حسین دشتی پیش از ظهر امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: در راستای ایجاد بانک اطلاعات جامع بهره برداران بخش کشاورزی و پایش محصولات از مبادی تولید تا بازارهای عرضه داخلی و خارجی و به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، از بهمن ماه سال 1401 طرح شناسنامه دار کردن باغات استان یزد توسط اتاق اصناف کشاورزی پیگیری و اجرا شد.

وی با بیان این که صدور شناسنامه باغات از طریق سامانه تحت وب بخش کشاورزی موسوم به Sabak.

org صورت می گیرد، افزود: از طریق کد دستوری (QRcode) در این سامانه، امکان پایش مبادی تولید و استاندارد سازی محصولات برای تنظیم بازارهای داخلی و خارجی برای باغداران در سطح استان فراهم شده است.

مدیر تعاون روستایی استان یزد با اشاره به نقش اتاق اصناف کشاورزی در اجرای این طرح، گفت: استان یزد با صدور بیش از شش هزار هکتار شناسنامه باغی رتبه سوم را در سطح منطقه شرق و رتبه هفتم در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

باغداران استان می توانند با مراجعه به دفاتر اتاق اصناف کشاورزی شهرستان و ثبت درخواست صدور شناسنامه باغی در سامانه از کلیه خدمات، تسهیلات، یارانه های دولتی و مزایای تعرفه های کشاورزی آب، برق و سوخت بهره مند شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور بالغ بر 6000 هکتار شناسنامه باغی در یزد

صدور بالغ بر 6000 هکتار شناسنامه باغی در یزد