مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 13:152023-12-12اقتصادي

کاهش 800 هکتاری سطح زیر کشت گندم پاییزه در استان یزد


مدیر زراعت جهادکشاورزی استان یزد ضمن بیان این که در سال جاری مساحتی معادل هشت هزار و 500 هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم پاییزه قرار گرفته است، - ایسنا/یزد مدیر زراعت جهادکشاورزی استان یزد ضمن بیان این که در سال جاری مساحتی معادل هشت هزار و 500 هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم پاییزه قرار گرفته است، گفت: این میزان براساس الگوی کشت، نسبت به سال گذشته 800 هکتار کاهش داشته‎ایم.

یدالله جوادپور در گفت وگو با ایسنا ضمن اشاره به این که برای کاشت اراضی زیر کشت گندم پاییزه، 1700 تن بذر اصلاح شده استفاده شده است، اظهار کرد: نزدیک به چهار هزار و 500 تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار نیز در اختیار کشاورزان گندمکار استان قرار داده می شود.

جوادپور با بیان این که در تمامی شهرستان های دوازده گانه استان کاشت گندم انجام شده است، تصریح کرد: شهرستان های خاتم، ابرکوه، مروست و بهاباد به ترتیب در کشت گندم رتبه های اول تا چهارم را در اختیار دارند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: انتظار می رود از این سطح زیرکشت گندم نزدیک به 35 هزار تن دانه گندم جهت استفاده در بخش تولید نان حاصل شود.

وی افزود: همواره 60 درصد از کشتزارهای گندم استان به صورت کاملاً مکانیزه، 30 درصد به روش نیمه مکانیزه و 10 درصد نیز به صورت دستی برداشت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 800 هکتاری سطح زیر کشت گندم پاییزه در استان یزد

کاهش 800 هکتاری سطح زیر کشت گندم پاییزه در استان یزد