مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 20:002023-12-08سياسي

چرا برخی از گرفتن زیرمیزی دست بردار نیستند؟


این یک اصل کلی قرآن است که یک عده خواه در حوزه خواه در دانشگاه، مطلبی را یقین می دانند که بد است اما از زیرمیزی یا روی میزی دست بردار نیستند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق هفتگی این هفته در محل مسجد اعظم قم به صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید با بیان اینکه نهج البلاغه تالی تلو قرآن کریم است، اظهار داشت: کلمات نورانی امیرالمؤمنین(ع) مثل سایر ائمه(ع) منسجم و علمی است.

ولی سید رضی(ره) فرصت نکرد که همه کلمات را جمع بکنند و خطبه ها یا نامه ها یا کلمات نورانی یکجا ذکر بشود، لذا خطبه ها و نامه ها تقطیع شده و سباق و سیاق کلمات نیامده و این کتاب در حوزه ها به عنوان یک مرجع علمی شناخته نشده است.

وی افزود: فهمیدن نهج البلاغه بدون عامل سابق بدون عامل سیاق این می شود که شخصیتی مانند محقق(ره) از فقهای نام آور شیعه در شرایع می گوید و فی مرسله الرضی ، که این حرف خیلی از عظمت و شکوه این کتاب کم می کند؛ مرسله رضی کجا، نهج البلاغه علی کجا!؟ باید توجه داشت که بیشتر این خطبه ها و کلمات دارای سباق و سیاق هست که در کتاب تمام نهج البلاغه آمده است و این کتاب تمام نهج البلاغه از بهترین برکات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی از گرفتن زیرمیزی دست بردار نیستند؟

چرا برخی از گرفتن زیرمیزی دست بردار نیستند؟