مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 09:262023-12-11سياسي

رهایی 10 نفر از چوبه دار در استان اردبیل


حجت الاسلام سید حسین علوی، رییس توسعه حل اختلاف استان اردبیل، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل، اظهار کرد: از سال 81 فعالیت شوراهای حل اختلاف استان آغاز شده که در ابتدا با شعبه محدود و در قالب مصالحه فعالیت ها آغاز شده و هم اکنون بیش از 114 شعبه مصالحه و رفع اختلاف در حوزه های مختلف فعالیت خود را انجام می دهند.

وی افزود: قانون جدید شورای حل اختلاف در سال 1401 ابلاغ شد و بر اساس همین قانون نام شورای حل اختلاف به توسعه حل اختلاف تغییر یافت چرا که این مرکز صرفا برای حل و فصل دعوی ایجاد نشده است، بلکه مرکز توسعه حل اختلاف در در چندین حوزه مشغول فعالیت است.

داوری و میانجی گری 2 اقدام مهم و اساسی توسعه حل اختلاف استان اردبیل رییس توسعه حل اختلاف استان اردبیل با اشاره به حوزه های فعالیت توسعه حل اختلاف، تاکید کرد: توسعه حل اختلاف در بحث داوری پروانه هایی را صادر کرد و براساس اساسنامه این مراکز داوری، پس از سپری کردن روال خاص، اکنون به داوری در برخی پرونده های مربوطه، می پردازند.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: میانجی گری در پرونده های کیفری انجام می شود و در میانجی گری برخلاف داوری و ارزیابی کارشناس، پذیرش نظر شخص ثالث برای طرفین الزامی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهایی 10 نفر از چوبه دار در استان اردبیل

رهایی 10 نفر از چوبه دار در استان اردبیل