مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 09:052023-11-25اجتماعي

خشونت علیه زنان متاثر از چیست؟


کارشناس روانشناسی و مربی تربیت خانواده گفت: عوامل اجتماعی اقتصادی و فرهنگی و تربیت جنسیت زده در برخی فرهنگ ها که زنان و دختران حقیر شمرده می شوند می تواند زمینه ساز خشونت علیه بانوان باشد.

- ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس روانشناسی و مربی تربیت خانواده گفت: عوامل اجتماعی اقتصادی و فرهنگی و تربیت جنسیت زده در برخی فرهنگ ها که زنان و دختران حقیر شمرده می شوند می تواند زمینه ساز خشونت علیه بانوان باشد.

فاطمه زهرا افشارکیا در گفت وگو با ایسنا، گفت: 25 نوامبر معادل چهارم آذر به عنوان روز جهانی رفع خشونت علیه زنان و برای یادآوری اراده دسته جمعی زنان برای مبارزه با خشونت علیه زنان انتخاب شده است، خشونت علیه زنان به هرگونه رفتار خشن مربوط به جنسیت گفته می شود که موجب آسیب جسمی روحی و جنسی زنان می شود.

وی با بیان اینکه برا کاهش خشونت علیه زنان راهکارهایی صورت گیرد، گفت: فرهنگ سازی، آموزش، شرکت درکارگاه های پیش از ازدواج و بررسی میزان تاب آوری فرد و انجام آزمایشات سوءمصرف مواد برای تشخیص اختلالات خطرناک که منجر به خشونت علیه زنان می شود و توانمند سازی، آگاه سازی زنان در حوزه های مختلف و تقویت حضور قوانین قضایی علیه خشونت زنان صورت پذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشونت علیه زنان متاثر از چیست؟

خشونت علیه زنان متاثر از چیست؟