مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 21:252023-11-28سياسي

برای اجرای کریدور راه ارس مصمم هستیم


سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با اینکه شاهد فصل جدیدی از روابط بین ایران و جمهوری آذربایجان هستیم، اظهار کرد: دولت خواهان توسعه همه جانبه روابط و اجرایی سازی توافقنامه کریدور راه ارس است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با اینکه شاهد فصل جدیدی از روابط بین ایران و جمهوری آذربایجان هستیم، اظهار کرد: دولت خواهان توسعه همه جانبه روابط و اجرایی سازی توافقنامه کریدور راه ارس است.

سیدعباس موسوی در نشست تخصصی کریدور ارس افزود: امروز ما با قفقاز جدیدی روبرو هستیم و باید تلاش کنیم در این فضای نوین قفقاز جنوبی را به گلوگاه ترانزیتی و تجاری جهان تبدیل می کند، نقش آفرینی فعالی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست اصولی نظام در منطقه قفقاز جنوبی محقق شده و قره باغ به عنوان بخشی از خاک اسلام به جمهوری آذربایجان ملحق شده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از الحاق کامل قره باغ به خاک آذربایجان، روایت های مختلفی از صلح و ایجاد آتس بس در قفقاز مطرح می شود و در این میان کشورهای غربی تلاش داشتند بر اساس روایت های غلط خود موضوع حذف ایران از معادلات این منطقه را پیگیری کنند اما با مجموعه اقداماتی که در سطوح مختلف انجام گرفت، این بحث از دستور کار خارج شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای اجرای کریدور راه ارس مصمم هستیم

برای اجرای کریدور راه ارس مصمم هستیم