مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 13:252023-11-25فرهنگي

«رژی»، روایتی تصویری از اولین اعتراض مردمی در تاریخ ایران


مستند سینمایی «رژی» روایتی تصویری از اولین اعتراض مردمی در تاریخ ایران که به سرانجام رسید، برای اولین بار در جشنواره سینما حقیقت رونمایی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، مستند سینمایی رژی تازه ترین محصول مرکز مستند سوره به تهیه کنندگی امیر رویینی و کارگردانی امیر رویینی و علی کوشا خود را برای حضور در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت آماده می کند.

این مستند سینمایی به جای آنکه صرفا گزارشی از یک واقعه باشد، پرتره ای از سیدجمال الدین اسدآبادی در واقعه دراماتیک نهضت توتون و تنباکو است.

علی کوشا یکی از کارگردانان این مستند، در گفتگو با خبرنگار فارس، درباره واقعه رژی اظهار کرد: این واقعه یکی از مهمترین اتفاقات دوره ناصر الدین شاه و می توان گفت رژی اولین اعتراض مردمی در تاریخ ایران است که به سرانجام رسید و می توان از آن به عنوان یک جنبش مردمی موفق یاد کرد.

وی درباره چالش های ساخت این اثر، مطرح کرد: رژی اولین تجربه من در زمینه مستند با رویکرد نگاه به یکی از شخصیت های تاریخی ایران و بزرگترین چالش برای ساخت آن، پیدا کردن منابع موثق بود؛ چرا که برای آن دوره تاریخی منابع تصویری، صوتی و حتی مکتوب بسیار کم هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«رژی»، روایتی تصویری از اولین اعتراض مردمی در تاریخ ایران

«رژی»، روایتی تصویری از اولین اعتراض مردمی در تاریخ ایران