مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 22:402023-11-26بين الملل

رزمایش سه جانبه در شبه جزیره کره در واکنش به تحرکات نظامی پیونگ یانگ


نظامیان کره جنوبی، آمریکا و ژاپن رزمایش هوایی و دریایی را از روز یکشنبه و در واکنش به تحرکات اخیر کره شمالی از جمله پرتاب ماهواره تجسسی به فضا برگزار کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که همراه با آمریکا و ژاپن به طور مشترک رزمایش دریایی و هوایی را در آب های جنوب شبه جزیره کره برای تقویت مواضع خود برابر تهدیدات  اتمی و موشکی کره شمالی برگزار کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری یونهاپ این رزمایش مشترک در آب های جنوب شرقی جزیره ججو با شرکت ناو هواپیمابر یو اس اس کارل وینسون که در پایگاه دریایی بوسان که در 320 کیلومتری جنوب شرقی سئول پهلو گرفته است، برگزار شد.

نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد که ناوشکن های مجهز به پدافند ایجس نیروی دریایی این کشور و ناوشکن های کلاس موراسامه نیروی دریایی ژاپن به این رزمایش دفاع هوایی و دریایی پیوستند.

وزارت دفاع کره شمالی پنجشنبه گذشته  اعلام کرد که همه اقدامات نظامی را که بر اساس توافق بین دو کره در سال 2018 متوقف شده بود، از سر می گیرد.

کره شمالی اعلام کرد پس از آنکه کره جنوبی بخشی از این توافق را در پاسخ به پرتاب ماهواره این کشور به حالت تعلیق درآورد، اقدامات نظامی خود را از سر می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رزمایش سه جانبه در شبه جزیره کره در واکنش به تحرکات نظامی پیونگ یانگ

رزمایش سه جانبه در شبه جزیره کره در واکنش به تحرکات نظامی پیونگ یانگ