مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 15:202023-12-05اقتصادي

برقراری تجارت ترجیحی بین ایران و عمان در آینده نزدیک


با توجه به نظر مثبت مقامات دو کشور ایران و عمان، مذاکرات برای امضای موافقت نامه تجارت ترجیحی بین دو کشور در آینده نزدیک برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، مهدی ضیغمی در کمیته کارشناسی بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان اظهار داشت: برقراری این اجلاس زمینه ساز رشد و گسترش روابط تجاری فیمابین دو کشور می شود.

معاون وزیر صمت با اشار به سفر به عمان به همراه وزیر صمت و بازدیدهای صورت گرفته طی ماه های گذشته، اظهار داشت: این رفت و آمدهای تجاری منجر به توسعه روابط تجاری و دستیابی به اهداف تجاریی می شود که مسؤولان دو کشور برنامه ریزی کرده اند.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه حجم تجارت فعلی متناسب با اهداف و ظرفیت های دو کشور نیست، بیان داشت: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته در کمیسیون مشترک و با تحقق اهداف تجاری دو کشور شاهد افزایش قابل توجهی در حجم تجارت دو کشور باشیم.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در سال گذشته یک میلیارد و 800 میلیون دلار بوده است، گفت: امیدواریم این میزان در سال جاری افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برقراری تجارت ترجیحی بین ایران و عمان در آینده نزدیک

برقراری تجارت ترجیحی بین ایران و عمان در آینده نزدیک