مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 16:452023-12-09فرهنگي

با خواندن برخی مقالات جلال دست و پاهایم سرد می شود


اگرچه نثر حیرت انگیز جلال آل احمد ما را به ذوق می آورد و من به عنوان معلم ادبیات کیف می کنم آن را می خوانم اما وقتی مقالات این نویسنده را می خوانم از برخی بی اطلاعی ها که البته آن زمان رایج بوده، - اسماعیل امینی می گوید: اگرچه نثر حیرت انگیز جلال آل احمد ما را به ذوق می آورد و من به عنوان معلم ادبیات کیف می کنم آن را می خوانم اما وقتی مقالات این نویسنده را می خوانم از برخی بی اطلاعی ها که البته آن زمان رایج بوده، دست و پاهایم سرد می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، اسماعیل امینی نویسنده و طنزپرداز مهمان یکی از نشست های تور ادبی اسالم بود که به همت خانه شعر و ادبیات و همزمان با صدسالگی تولد جلال آل احمد در شهر اسالم ( شهری که جلال در آن از دنیا رفت) برگزار شد.

او با اشاره به اینکه در آن روزگار مسئله تعهد اجتماعی هنر، ارزش بسیاری داشت، افزود: اینکه گفته شده هنری که تعهد اجتماعی ندارد، ارزشی ندارد به عقیده من جمله درستی نیست.

من می توانم بگویم که هنر از جمله شعر می تواند در خدمت اهداف اجتماعی باشد اما نمی توانم بگویم اگر هنرمندی به آن توجه نکرد کارش هنری نیست.

این موضوع در دیدگاه جلال و نیما دیده می شود و این ذهنیت همچنان هم وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با خواندن برخی مقالات جلال دست و پاهایم سرد می شود

با خواندن برخی مقالات جلال دست و پاهایم سرد می شود