مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 10:452023-12-11اجتماعي

آغاز کاوش باستان شناسی در تپه بریس نمین


سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان اردبیل از آغاز کاوش باستان شناسی و فاز دوم مطالعات در تپه بریس شهرستان نمین خبر داد.

- ایسنا/اردبیل سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان اردبیل از آغاز کاوش باستان شناسی و فاز دوم مطالعات در تپه بریس شهرستان نمین خبر داد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی گفت: با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی فاز دوم کاوش و مطالعات در تپه تاریخی بریس شهرستان نمین آغاز شد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان اردبیل افزود: اولین فاز مطالعات باستان شناسی در این تپه تاریخی پیش از این به منظور تعیین حد نهایی گسترش این محوطه انجام شده بود و در حال حاضر همکاران باستان شناس در پی مطالعه فرهنگ های پیش از تاریخی در این محوطه هستند.

وی تصریح کرد: کاوش باستان شناسی به مدت 45 روز ادامه می یابد و با کاوش در این محوطه توالی فرهنگ های باستانی و پیش از تاریخی در دشت اردبیل بیش از پیش مشخص خواهد شد و این کاوش اولین گام های شناخت توالی فرهنگ های پیش از تاریخی در دشت اردبیل است.

دباغ عبداللهی با اشاره به اهمیت تپه تاریخی بریس، ادامه داد: این اثر در تاریخ 17 اسفند 1381 با شماره ثبت 7819 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و یکی از چند محوطه بزرگ باستانی در دشت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کاوش باستان شناسی در تپه بریس نمین

آغاز کاوش باستان شناسی در تپه بریس نمین