مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 08:462023-11-30پزشكي

محصولات این شهرستان به تعادل مزاج و اعصاب شما کمک می کند


خبرگزاری فارس - کرمان، علی اصغر نامجو کوهبنانی: از گذشته های دور شهرستان کوهبنان به واسطه خاک حاصلخیز و آب وهوای مطلوب، قطب تولید گیاهان دارویی در شمال استان کرمان بوده و کوه مشهور دوادان کوهبنان خود گویای این حقیقت است.

در تاریخ این مرز و بوم، اطباء با استفاده از داروهای گیاهی و سنتی به مداوای بیماران بر اساس سنتی و اسلامی مبادرت داشتند که کوهبنان نیز از این امر مستثنی نیست.

کوهبنان قطب تولید گیاهان دارویی  در سال های اخیر به دلیل تغییر اقلیم و خشک سالی های پی درپی، فعالیت در زمینه گیاهان دارویی گسترش یافته و کشاورزان کوهبنانی برای افزایش درآمد، توسعه مزارع کشت گیاهان دارویی را در دستور کار خود قرار دادند.

با توجه به مساعد بودن منطقه، گونه های گیاه دارویی از قبیل زعفران، سیاه دانه، گل گاو زبان، آویشن باغی، بابونه، رزماری، زیره سبز و سیاه و غیره دارای اولویت برای کشت صنعتی و سرمایه گذاری هستند.

زعفران تولیدی کوهبنان با قائنات برابری می کند در حال حاضر زعفران تولیدی کوهبنان با قائنات برابری می کند، لذا همه ساله در فصل برداشت شاهد حضور خریداران زعفران از شهرهای مختلف کشور در شهرستان کوهبنان هستیم.

 شعبانعلی نوری از جمله کشاورزان بسیجی و موفق کوهبنانی است که در عرصه کشت زعفران و گیاهان دارویی از جمله زیره و آویشن در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصولات این شهرستان به تعادل مزاج و اعصاب شما کمک می کند

محصولات این شهرستان به تعادل مزاج و اعصاب شما کمک می کند