مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 14:152023-12-06بين الملل

85 درصد از ساکنان غزه آواره شده اند


سازمان ملل از آوارگی 85 درصد از ساکنان غزه در پی ادامه حملات رژیم صهیونیستی خبر داد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری آلمان، سازمان ملل متحد امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که حدود 85 درصد از ساکنان نوار غزه به دلیل تداوم حملات رژیم صهیونیستی برای سومین ماه متوالی آواره شده اند.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) گزارش داد که حدود یک میلیون و 900 هزار نفر از 2دو میلیون و 300 هزار نفر جمعیت غزه در داخل همین منطقه آواره شده اند.

  طبق این گزارش، حدود یک میلیون و 200 هزار نفر از این آوارگان در 156 ساختمان وابسته به اونروا اسکان داده شده اند که حدود یک میلیون نفر از آنان  در 99 پناهگاه آژانس در مرکز و جنوب نوار غزه حضور دارند.

  همچنین تخمین زده می شود که 191 هزار آواره دیگر در 124 مدرسه و بیمارستان دولتی و همچنین در مکان های دیگر مانند تالارهای عروسی، دفاتر و مراکز اجتماعی اقامت داشته باشند و سایر خانواده ها نیز در فضای باز در نزدیکی پناهگاه ها زندگی می کنند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، به دلیل ازدحام بیش از حد افراد و شرایط بهداشتی نامناسب در پناهگاه های اونروا در جنوب غزه برخی بیماری ها و عفونت ها مانند اسهال، عفونت های حاد تنفسی، عفونت های پوستی و بیماری های مرتبط با بهداشت افزایش یافته و گزارش های اولیه از شی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

85 درصد از ساکنان غزه آواره شده اند

85 درصد از ساکنان غزه آواره شده اند