مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 17:002023-12-03بين الملل

کره شمالی: جنگ در شبه جزیره کره اجتناب ناپذیر است


در پی فسخ معاهده ای برای کاهش تنش های نظامی بین دو کره، پیونگ یانگ امروز (یکشنبه) هشدار داد که «درگیری نظامی و جنگ» در شبه جزیره کره اجتناب ناپذیر است و اگر سئول اقدامی خصومت آمیز انجام دهد، - در پی فسخ معاهده ای برای کاهش تنش های نظامی بین دو کره، پیونگ یانگ امروز (یکشنبه) هشدار داد که درگیری نظامی و جنگ در شبه جزیره کره اجتناب ناپذیر است و اگر سئول اقدامی خصومت آمیز انجام دهد، با نابودی کامل مواجه خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک مفسر نظامی کره شمالی در نشستی که توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی برگزار شد، سئول را مقصر فسخ توافق جامع نظامی 2018 دانست؛ معاهده ای که با طرح مجموعه ای از اقدامات نظامی، سعی در کاهش تنش ها میان دو کره داشت.

کره جنوبی در ماه گذشته میلادی در واکنش به پرتاب یک ماهواره جاسوسی توسط کره شمالی، بخشی از تعهدات خود در معاهده مذکور را به حالت تعلیق درآورد.

سپس پیونگ یانگ در اعتراض به این اقدام سئول، به کلی این توافق را فسخ کرده و از آن زمان تا امروز تسلیحات نظامی سنگینی را در مرز خود با کره جنوبی مستقر کرده است.

این مفسر نظامی کره شمالی اظهار کرد که در پی فسخ این توافق، تقابل نظامی شدید در شبه جزیره کره دوباره به میزان زیادی افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی: جنگ در شبه جزیره کره اجتناب ناپذیر است

کره شمالی: جنگ در شبه جزیره کره اجتناب ناپذیر است