مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 08:462023-12-18اجتماعي

تالاب های نقده میزبان پرندگان مهاجر شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، اکبر قایمی رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: بیش از پنج هزار قطعه پرنده مهاجر به منظور استراحت و تغذیه در تالاب های این شهرستان فرود آمدند.

وی افزود: هم اکنون انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی نظیر غاز خاکستری، انواع مرغابی و اردک ها از مناطق شمال برای تغذیه و زمستان گذرانی به تالاب های این شهرستان از جمله تالاب سولدوز و حسنلو مهاجرت کردند.

قایمی تصریح کرد: با کاهش دمای هوا در مناطق شمالی به تدریج پرندگان مهاجر وارد تالاب های این شهرستان می شوند و برخی از پرندگان کوچ خود را به مناطق جنوبی ادامه می دهند و برخی تا پایان زمستان در تالاب های این شهرستان ماندگار خواهند بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: از دلایل مهم افزایش و مهاجرت این پرندگان به تالاب های این شهرستان وجود منابع غذایی و امنیت کامل با احداث پاسگاه های محیط بانی است که کمک شایانی برای حضور و ماندگاری پرندگان بومی و مهاجر کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد با جریان پیدا کردن رودخانه گادر به زودی آبگیری و احیای تالاب های دورگه سنگی و طالقان این شهرستان نیز انجام شود و این 2 تالاب هم میزبان پرندگان مهاجر در این فصل از سال شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب های نقده میزبان پرندگان مهاجر شد

تالاب های نقده میزبان پرندگان مهاجر شد