مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 08:262023-11-26پزشكي

تماس مستقیم با پرندگان اهلی و وحشی ممنوع!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، این روزها با فرا رسیدن آذرماه بیماری های فصل سرد سال از جمله آنفلوآنزا اوج گرفته است.

از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در ارتباط با اوج گیری بیماری آنفلوآنزا و سایر بیماری ها در آذر ماه هشدار داده شد و در این بین بیماری مشترک انسان و دام نیز جای خود دارد.

حمزه آقاپور کاظمی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مازندران نسبت به شیوع احتمالی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای شهروندان این استان هشدار داد.

وی با بیان اینکه افراد از تماس مستقیم با پرندگان اهلی و وحشی خودداری کنند، افزود: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی است که در پرندگان تلفات زیاد ایجاد کرده و قابلیت انتقال به انسان را دارد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران اضافه کرد: در مناطق روستایی نگهداری پرندگان در مکان محصور شده موجب ممانعت تماس مستقیم با پرندگان وحشی به ویژه آبزی و تماس غیر مستقیم با مدفوع این پرندگان به عنوان مهم ترین عامل انتقال بیماری، خواهد شد.

آقاپور کاظمی بیان کرد: در صورت خرید پرندگان زینتی، لازم است این پرندگان دست کم به مدت دو تا سه هفته در محل جداگانه نگهداری شوند و در صورت احراز سلامتی، انتقال یابند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تماس مستقیم با پرندگان اهلی و وحشی ممنوع!

تماس مستقیم با پرندگان اهلی و وحشی ممنوع!