مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 09:002023-12-16اقتصادي

کشت دانه های روغنی در خراسان جنوبی توسعه می یابد


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از برنامه ها و طرح های شاخص این سازمان در راستای کشت و توسعه محصولات راهبردی، توسعه کشت دانه های روغنی به منظور خودکفایی در تامین روغن خوراکی است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، محمد رزقی، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: از برنامه ها و طرح های شاخص سازمان جهادکشاورزی استان در راستای کشت و توسعه محصولات راهبردی، توسعه کشت دانه های روغنی به منظور خودکفایی در تامین روغن خوراکی است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی محصولاتی سازگار با اقلیم و شرایط منابع آبی و خاکی در حال اجراست افزود: محصول گلرنگ از جمله محصولات روغنی صنعتی سازگار با اقلیم استان است که به منظوراستحصال روغن، تولید گل به منظور تامین نیاز بخش صنعت و پایداری تولید غلات و جایگاه این محصول در تناوب اهمیت ویژه ای دارد.

وی گفت: سطح زیر کشت استان در سال زراعی 1403 - 1402 به میزان 70 هکتار پیش بینی گردیده که تاکنون 60 هکتار محقق شده و در مناطق گرمسیر استان به صورت پاییزه و بهاره ادامه دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: به منظور حمایت از کشاورزان عزیر این محصول در قالب کشت قراردادی وتضمین صدرصدی خرید، 20 درصد تخفیف حق بیمه وپرداخت حق بیمه محصول در پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت دانه های روغنی در خراسان جنوبی توسعه می یابد

کشت دانه های روغنی در خراسان جنوبی توسعه می یابد