مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 09:552023-12-03سياسي

یادبود پژوهشگر و نگارنده فرهنگ شفاهی مردم بهار برگزار شد


مراسم یادبود پژوهشگر و نگارنده فرهنگ شفاهی مردم بهار زنده یاد دکتر «سلیم سلیمی مؤید» شب گذشته 11 آذر با حضور جمعی از پژوهشگران فرهنگی و جمعی از مسئولان در فرهنگسرای آیت الله بهاری شهرستان بهار برگزار شد.

- ایسنا/همدان مراسم یادبود پژوهشگر و نگارنده فرهنگ شفاهی مردم بهار زنده یاد دکتر سلیم سلیمی مؤید شب گذشته 11 آذر با حضور جمعی از پژوهشگران فرهنگی و جمعی از مسئولان در فرهنگسرای آیت الله بهاری شهرستان بهار برگزار شد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار در این مراسم رسالت دکتر سلیمی مؤید را ثبت دانش شفاهی و غنای فرهنگی مردم بهار برشمرد و گفت: دکتر سلیمی مؤید از سال 1369 به ثبت و ضبط فرهنگ شفاهی مردم بهار پرداخت و ضرب المثل های ترکی، محاوره ها و نقل قول ها، آیین ها، آرزوها، استعاره ها، اشعار محلی و عامیانه، اصطلاحات عامیانه، افسانه ها، پندها، پندارها، ترانه ها، گذرها و وقایع تاریخی و مسائل مرتبط با فرهنگ عامه را جمع آوری و پس از 30 سال زحمت، موضوعات و موارد گردآوری شده را در قالب مجموعه فصیح و ارزشمندی به نام کتاب فرهنگ شفاهی مردم در سه جلد و در 5354 موضوع مرتبط با فرهنگ شفاهی مردم بهار منتشر کرد.

معصومه فزونی افزود: ارائه بیش از 16 کتاب و 65 مقاله دکتر سلیمی مؤید را در شمار نویسندگان پرکار و پژوهشگران تإثیرگذار در حوزه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادبود پژوهشگر و نگارنده فرهنگ شفاهی مردم بهار برگزار شد

یادبود پژوهشگر و نگارنده فرهنگ شفاهی مردم بهار برگزار شد