مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 12:252023-12-05اقتصادي

صنایع دستی مازندران، بازارچه دائمی می خواهد


قبادی هنرمند صنایع دستی مازندران، با تکیه بر فعالیت های هنری، امروز کارآفرینی است که چند نفر را صاحب شغل و درآمد کرده است، می گوید: بزرگترین دغدغه ما، - نبود بازارچه دائمی برای ارائه و فروش تولیدات صنعتگران منطقه است.

باور داریم که در صورت وجود این بازارچه یا نمایشگاه دائمی، با توجه به عبور میلیون ها گردشگر از این مسیر، هنرمندان سوادکوه با انگیزه بیشتری فعالیت می کنند و از این رهگذر به درآمدی هم می رسند.

به سرزمین هنرهای زیبای احمد قبادی ارفعی که می روی، انگار به قلب تاریخ سفر می کنی؛ بافت سنتی، دیوارهای گلی، مجسمه هایی که نیاکان این سرزمین را در حال کار و تلاش نشان می دهد و در نهایت سوخته کاری هایی بر روی چوب که با ظرافت خاصی اجرا شده است، یادآور تاریخ و فرهنگ غنی این خطه ی هنر پرور و هنر دوست است.

احمد قبادی هنرمند خودساخته سوادکوهی است، با او که حرف میزنی، نگاه هنری و کمال جوی او را در تک تک کلمات و جملاتش می بینی.

قبادی به ایسنا، می گوید: به جز دوران کودکی که مدت کوتاهی را زیر نظر استاد، طراحی کردم؛ با تجربه کردن های فراوان و درس گرفتن از طبیعت و تاریخ این سرزمین، به چند هنر مسلط شدم.

صنعتگر صنایع دستی سوادکوه در خصوص دغدغه های هنری خود می افزاید: مجسمه سازی، نگارگری، مینیاتور، طراحی، تذهیب، معرق کاری و سوخته کاری روی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی مازندران، بازارچه دائمی می خواهد

صنایع دستی مازندران، بازارچه دائمی می خواهد