مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 13:312023-12-19سياسي

62 پرستوی کهگیلویه و بویراحمدی که به خانه بازنگشتند


خبرگزاری فارس؛ یاسوج، نسیم راوند، در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)280 شهید گمنام در اقصی نقاط ایران اسلامی تشییع و به خاک سپرده شدند و در این میان خانواده هایی که هنوز پیکر فرزندشان به خانه بازنگشته از همه بی تاب تر بودند.

استان کهگیلویه و بویراحمد که در ابتدای شروع جنگ تحمیلی استان محرومی بود و اغلب جمعیت آن روستایی و عشایری بودند اما به نسبت جمعیت بیشترین نیرو را به جبهه های حق علیه باطل اعزام کرد و در این زمینه حائز رتبه برتر است.

طبق آمار 33 هزار کهگیلویه و بویراحمدی عازم جنگ شدند و در این میان یک هزار و 896 شهید تقدیم انقلاب کرده است، 13 هزار جانباز و 318 آزاده کارنامه درخشان این استان در دوران جنگ تحمیلی است.

دانش آموزان بیشترین شهدای کهگیلویه و بویراحمد بیشترین شهدای استان دانش آموزان هستند که 469 دانش آموز در راه دفاع از میهن عزیز اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل شدند، تعداد زنان شهیده هم سه نفر است.

کوچکترین شهید استان شهید علی پور در دوران دفاع مقدس تنها 12سال و 8 ماه سن داشته و مسن ترین شهید نیز 67 ساله بود.

روستایی که بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده روستای ده برآفتاب است که 29 نفر از این روستا در میان شهدای استان هستند و بعد از آن هم روستای قاسم آباد جلیل است که 17 نفر از این روستا به شهادت رسیدند و 80 درصد شهدای استان از مناطق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

62 پرستوی کهگیلویه و بویراحمدی که به خانه بازنگشتند

62 پرستوی کهگیلویه و بویراحمدی که به خانه بازنگشتند