مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 11:152023-12-05سياسي

توسعه باغات در اراضی شیب دار راه جلوگیری از فرسایش خاک


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: حیات و زندگی بشر به خاک وابسته است لذا باید آن را به عنوان یک امانت برای آیندگان بدانیم و آن را حفظ و حراست کنیم.

- ایسنا/لرستان رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: حیات و زندگی بشر به خاک وابسته است لذا باید آن را به عنوان یک امانت برای آیندگان بدانیم و آن را حفظ و حراست کنیم.

سید عماد شاهرخی چهاردهم آذرماه در حاشیه مراسم روز خاک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سطح وزارت جهاد کشاورزی، برنامه جامعی به نام آبخیز جاری است مطرح است که به تبع در لرستان نیز با برنامه ریزی دقیق و اقدامات در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری در بالا دست، کاشت و توسعه باغات در اراضی شیب دار و .

در اقتصاد کشاورزان و تولید کنندگان نقش موثری داشته باشیم و از فرسایش خاک جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات گسترده ای در حوزه توسعه باغات در اراضی شیب دار در استان صورت گرفته است، افزود: در دولت سیزدهم و در طی دو سال گذشته مجموعاً 1500 هکتار اراضی به باغات تبدیل شده اند که عمده آن در اراضی شیب دار صورت گرفته است.

شاهرخی بیان کرد: در سال گذشته در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت، در 500 هکتار از اراضی شیب دار درخت کاشته شده است و برای امسال نیز پیش بینی شده است که، در 600 هکتار از اراضی شیب دار درخت کاشت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه باغات در اراضی شیب دار راه جلوگیری از فرسایش خاک

توسعه باغات در اراضی شیب دار راه جلوگیری از فرسایش خاک