مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 23:352023-12-08سياسي

بزرگداشتی برای نماینده ادبی ایران بزرگ


برخی امیرخسرو دهلوی را نماینده ادبی ایران بزرگ می دانند و او را سعدی هندوستان لقب می دهند، چراکه او از جمله حکما و شعرای برجسته گذشته و حال است و شعر و اندیشه او همواره مطمح نظر بزرگان عرصه علم و ادب ایران و جهان پارسی زبان قرار دارد.

- محمود شالویی می گوید: برخی امیرخسرو دهلوی را نماینده ادبی ایران بزرگ می دانند و او را سعدی هندوستان لقب می دهند، چراکه او از جمله حکما و شعرای برجسته گذشته و حال است و شعر و اندیشه او همواره مطمح نظر بزرگان عرصه علم و ادب ایران و جهان پارسی زبان قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیین بزرگداشت امیرخسرو دهلوی شاعر و حکیم برجسته قرن هشتم هجری با عنوان عرس خسروی توسط مرکز فرهنگی سفارت هندوستان در ایران و با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در سالن اجتماعات این مرکز فرهنگی در تهران برگزار شد.

محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی طی سخنانی در این نشست با تقدیر از سفیر و رایزن فرهنگی سفارت هندوستان در ایران برای برگزاری این رویداد فرهنگی ادبی، گفت: از قرن چهارم هجری به بعد، تحول ذوقی در فرهنگ و ادب ایرانی ایجاد شد که مایه های آن از نیمه دوم قرن اول هجری شروع شده بود.

تا آنجا که وقتی به حوزه عرفان و معرفت توجه می کنیم و عارفان و صوفیان از خراسان تا خوزستان را مورد مداقه قرار می دهیم، در تلاقی با این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگداشتی برای نماینده ادبی ایران بزرگ

بزرگداشتی برای نماینده ادبی ایران بزرگ