مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 09:102023-12-04اجتماعي

چرا برخی ایستگاه های سنجش هوا از چرخه خارج می شود؟


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران در خصوص علت از چرخه خارج شدن برخی ایستگاه های سنجش آلودگی هوا گفت: این امر بدلیل تعمیرات برخی قطعات برای بهبود وضعیت کارکرد انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سیدمحمدمهدی میرزایی قمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در برخی روزها و ساعات شبانه روز به دلیل مشکلات فنی و انجام فرایندهای کالیبراسیون، تعمیر قطعات و در راستای افزایش صحت و دقت روند اندازه گیری آلاینده ها، اطلاعات برخی از آنالایزرها برای مقطع زمانی محدودی غیرفعال می شود که این فرایند در روند راهبری ایستگاه های پایش آلودگی کاملا معمول است.

وی توضیح داد: در ایستگاه های سنجش متعلق به این شرکت آلاینده های شاخص و اصلی هوا شامل منواکسیدکربن، اکسیدهای نیتروژن، دی اکسید گوگرد، ازن، ذرات معلق کوچک تر از 10 و 2.

5 میکرون اندازه گیری می شود که در بسیاری از ایستگاه ها همه این آلاینده ها اندازه گیری شده و در بعضی از ایستگاه ها نیز بدلیل دوری از منبع تولید آلاینده و پوشش مناسب ایستگاه های مجاور، تنها برخی از آلاینده ها سنجش می شود.

میرزایی قمی ادامه داد: باید تا حد امکان به گونه ای برنامه ریزی شود که بیش از 70 درصد داده آلاینده ها در بازه سالانه در دسترس باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی ایستگاه های سنجش هوا از چرخه خارج می شود؟

چرا برخی ایستگاه های سنجش هوا از چرخه خارج می شود؟