مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 22:452023-11-26سياسي

پل «شهرستان» اصفهان آسفالت نشده است


با توجه به آنکه نیاز بود تا پل «شهرستان» اصفهان عایق سازی شود تا آب از عرشه نفوذ نکند، یک لایه نازک قیر و گونی بر روی پل اجرا شد.

- حمیدرضا محققیان گفت: با توجه به آنکه نیاز بود تا پل شهرستان اصفهان عایق سازی شود تا آب از عرشه نفوذ نکند، یک لایه نازک قیر و گونی بر روی پل اجرا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تصاویری با عنوان آسفالت پل تاریخی شهرستان در شب گذشته و در فضای مجازی منتشر شده که موجب نگرانی فعالان میراث فرهنگی از شیوه مرمت این پل شده بود.

در این باره، حمیدرضا محققیان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، گفت: پل شهرستان، قدیمی ترین پل زاینده رود است که قدمت آن به دوره ساسانیان می رسد و در شرقی ترین نقطه اصفهان بر روی زاینده رود قرار دارد و قدمت طولانی آن سبب شده تا این پل در ادوار مختلف مورد مرمت و نگهداری ویژه قرار گیرد.

وی افزود: آخرین مرمت اساسی که روی عرشه پل صورت گرفت به حدود 55 سال پیش باز می گردد در آن دوره از آنجایی که علم مرمت توسعه امروز را نداشت، از مصالحی استفاده شده بود که اگرچه سبب دوام پل شده بود اما اصولی نبود.

سال گذشته با توجه به شواهدی که مبنی بر نفوذ آب از عرشه پل به سقف دهانه های زیرین پل گزارش شد، کارشناسان دفتر فنی میراث استان تصمیم گرفتند تا مرمت اساسی بر روی عرشه پل شهرستان انجام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پل «شهرستان» اصفهان آسفالت نشده است

پل «شهرستان» اصفهان آسفالت نشده است