مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 12:002023-12-21سياسي

عزاداری دهه اول محرم از چه زمانی آغاز شد؟


یک پژوهشگر تاریخ اسلام از دوران آل بویه در قرن چهارم به عنوان زمانی یاد کرد که عزاداری در دهه اول محرم به صورت آشکار و همگانی در بغداد برپا شد که بازارها را در عزای سیدالشهداء(ع) تعطیل و سیاه پوش می کردند.

- یک پژوهشگر تاریخ اسلام از دوران آل بویه در قرن چهارم به عنوان زمانی یاد کرد که عزاداری در دهه اول محرم به صورت آشکار و همگانی در بغداد برپا شد که بازارها را در عزای سیدالشهداء(ع) تعطیل و سیاه پوش می کردند.

 از سازمان هیات و تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی امین فروغی در پیش نشست تخصصی همایش علمی هیأت و آیین های مذهبی که با عنوان تطور هیات از قرن اول تا چهارم هجری برگزار شد، اظهار داشت: تا نیمه دوم قرن چهارم، آل بویه با رویکرد شیعی روی کار آمد و به دستور معزالدوله در سال 352 هجری، برای نخستین بار در دهه اول محرم عزاداری های حسینی به صورت آشکار و همگانی در بغداد برپا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، بستن مغازه ها و تعطیل کردن بازارها، سیاه پوش کردن بازارها و دسته عزادرای تشکیل دادن از جمله گزارش های تاریخی مربوط به دوره آل بویه است که به دست ما رسیده است.

وی در ابتدا با تاکید بر ریشه دار بودن آیین های عزاداری و برشمردن شباهت هایی میان آنچه امروز در زمینه عزاداری وجود دارد و آنچه در گذشته برقرار بوده است، گفت: در سوگ پیامبر اکرم(ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزاداری دهه اول محرم از چه زمانی آغاز شد؟

عزاداری دهه اول محرم از چه زمانی آغاز شد؟