مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 17:552023-12-11سياسي

ثبت مراسم یادمان «یاس کبود» در فهرست آثار معنوی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از ثبت مراسم یادمان «یاس کبود» روستای فتح آباد شهرستان خفر این استان در فهرست آثار معنوی کشور خبر داد.

- ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از ثبت مراسم یادمان یاس کبود روستای فتح آباد شهرستان خفر این استان در فهرست آثار معنوی کشور خبر داد.

سید مؤید محسن نژاد امروز ، 20 آذرماه 1402 با اعلام این خبر گفت: این آیین منحصربه فرد که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بارنگ و بوی خاصی برگزار می شود، برگرفته از سنت دیرینه مردم روستای فتح آباد است که به منظور حفظ این آیین و سنت حسنه با تلاش های صورت گرفته و حمایت های وزارت متبوع در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسید.

وی در شرح مختصر تاریخچه برگزاری این آیین گفت: سنت حسنه یادمان یاس کبود پیشینه ای بیش از 150 سال دارد که نسل به نسل منتقل شده است و در این مراسم مردم روستا به مدت حداقل 45 روز الی دو ماه مشغول فضاسازی یادمان بوده و در طول این مدت مهمانان زیادی از سایر روستاها و شهرستان های هم جوار جهت کمک در فضاسازی یادمان حضور یافته و میهمان مردم روستا هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: درگذشته شب شهادت حضرت زهرا (س) مردم بر روی پشت بام خانه های خود می رفتند و نام مبارک ایشان را فریاد می زدند و ذکر یا زهرا (س) سر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت مراسم یادمان «یاس کبود» در فهرست آثار معنوی

ثبت مراسم یادمان «یاس کبود» در فهرست آثار معنوی