مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 11:402023-11-25فرهنگي

میرکیانی: تعطیلی جایزه شهید غنی پور، بقیه را هم بی انگیزه می کند


برگزیده نخستین دوره جایزه کتاب سال شهید غنی پور گفت: تصمیم تعطیلی جایزه ادبی شهید غنی پور، روی سایر جشنواره ها و جوایز ادبی هم اثر می گذارد و انگیزه ها را از بین می برد.

- محمد میرکیانی، نویسنده پیشکسوت که رمان عمو رستم او در نخستین دوره کتاب سال شهید غنی پور جایزه گرفت، به خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس گفت: جایزه شهید غنی پور، برنامه ای کاملاً مردمی و مسجدی بود که نیاز به تشریفات خاصی نداشت.

حیف است که چنین رقابتی تعطیل شود و اگر تفاوت سلیقه ای هم در برگزارکنندگان آن هست، به خاطر منافع عمومی حوزه فرهنگ، یکدل شوند و نگذارند زحمات مرحوم امیرحسین فردی از بین برود.

سردبیر برنامه خاطره انگیز قصه ظهر جمعه رادیو ایران ادامه داد: اگر اینطوری باشد که دبیر کتاب سال شهید غنی پور می گوید، همه برنامه ها و جوایز ادبی باید به خاطر سن و سال دست اندرکارانش تعطیل شود.

کار را به جوان ترها بسپارید و نگذارید جایزه ای که برخاسته از مسجد و مردم است، خاموش شود.

نویسنده کتاب قصه ما مَثَل شد افزود: تصمیمی که در تعطیلی این جایزه گرفته شده، موجب می شود تا سایر جشنواره ها هم بی انگیزه شوند و خود را کم اثر بدانند.

اختلاف نظر، تربیت نکردن نسل جدید برای ادامه کار و حتی مشکلات مالی، مسائل لاینحلی نیستند که به راحتی جایزه ای با این سابقه را تعطیل کنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میرکیانی: تعطیلی جایزه شهید غنی پور، بقیه را هم بی انگیزه می کند

میرکیانی: تعطیلی جایزه شهید غنی پور، بقیه را هم بی انگیزه می کند