مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 12:302023-11-28سياسي

دیدار سفیر ایران با رییس جمهور سابق و محبوس کومور


حسن علی بخشی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار و منطقه اقیانوس هند در سفر اخیر خود به کشور کومور، با «شیخ احمد عبدالله سامبی»، رییس جمهور سابق این کشور دیدار و پس از ابلاغ سلام های گرم مقامات عالیه کشورمان به ایشان در خصوص موضوعات مختلف روابط دو کشور، - حسن علی بخشی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار و منطقه اقیانوس هند در سفر اخیر خود به کشور کومور، با شیخ احمد عبدالله سامبی ، رییس جمهور سابق این کشور دیدار و پس از ابلاغ سلام های گرم مقامات عالیه کشورمان به ایشان در خصوص موضوعات مختلف روابط دو کشور، شرایط منطقه و نیز تحولات غزه گفت وگو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آقای سامبی، نزدیک به 6 سال است که در حصر خانگی به سر می برد و توسط دولت فعلی کومور به حبس ابد محکوم شده است.

پس از این دیدار، سفیر کشورمان نسبت به آزادی وی در آینده ای نزدیک اظهار امیدواری کرد علی بخشی همچنین گفت: دو کشور در مسیر از سرگیری روابط دوجانبه هستند و اقدامات لازم در این زمینه در حال پیگیری می باشد.

بر اساس این گزارش کومور در 24 دی ماه 1394 در همبستگی با عربستان سعودی روابط دیپلماتیک خود را جمهوری اسلامی ایران قطع کرد.

اکثریت قاطع مردم این کشور مسلمان هستند و این کشور عضو اتحادیه عرب و آفریقا و همچنین سازمان همکاری اسلامی است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار سفیر ایران با رییس جمهور سابق و محبوس کومور

دیدار سفیر ایران با رییس جمهور سابق و محبوس کومور