مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 20:002023-11-23سياسي

دخل و خرج خانوار در بودجه 1403


لایحه بودجه 1403 چه تغییراتی در دخل و خرج خانوار رقم می زند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه خراسان، دو روز قبل بخش هایی از لایحه بودجه 1403 در رسانه ها منعکس شد.

با این حال، دیروز متن کامل بخش اول این لایحه رسماً منتشر و برنامه دولت برای بخش های مختلف از جمله حوزه هایی که مستقیماً به خانوار ها مرتبط می شوند، مشخص شد.

تغییرات حقوق کارمندان و سقف معافیت مالیاتی درآمد، چگونگی حمایت از کسب و کار های اینترنتی و کم و کیف مالیات خودرو ها و خانه های لوکس از جمله این محور ها هستند که در این گزارش به آن ها خواهیم پرداخت.

معافیت مالیاتی درآمد متوسط ماهانه تا 10 میلیون تومان  تبصره 16 لایحه بودجه سال آینده تحت عنوان نظام اداری و حقوق و دستمزد، تکلیف معافیت مالیاتی و مالیات مجموع درآمد اشخاص حقیقی را مشخص کرده است.

نکته قابل تامل این‎جاست که دولت اخیراً لایحه مالیات مجموع درآمد را به مجلس فرستاد.

در صورت تصویب این لایحه در مجلس و اجرای آن در سال آینده، به جای آن که درآمد صرف بخش های اقتصادی و مشاغل برای محاسبه مالیات یا معافیت مالیاتی مدنظر قرار گیرد، مجموع درآمد سالانه اشخاص مبنای محاسبه مالیات خواهد بود.

ضمن این که در قالب این مالیات، هزینه های قابل قبول مالیاتی نظیر آموزش، درمان، اجاره یا اقساط تسهیلات مسکن نیز به عنوان هزینه قابل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دخل و خرج خانوار در بودجه 1403

دخل و خرج خانوار در بودجه 1403