مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 09:402023-12-19اقتصادي

تکرار اشتباه دولت در فروش پرسپولیس و استقلال


دولت در واگذاری سرخابی ها بار دیگر در مسیر تکرار اشتباهات گذشته است.

با وجود تذکرات قبلی مبنی بر روش نامناسب واگذاری دو باشگاه سرخابی که درواقع رهاسازی توسط دولت است و تهدیدی تاریخی برای هر دو باشگاه و هواداران آنها محسوب می شود، دلایل زیر نشان می دهد که همین روش نادرست و غیراصولی هم با اشکالات عمده ای روبه رو است: 1.

افزایش قیمت 110 درصدی عرضه سهام با توجه به عدم استقبال خریداران در گذشته و کاهش قیمت سهام آنها، نشان از درآمدزایی دولت از طریق واگذاری برای پرداخت بدهی و دیون قبل دارد که گویا سازمان خصوصی سازی متوجه این موضوع نیست که شرایط برای واگذاری به این روش مهیا نیست.

2.

برخلاف سایر کشورها که دولت با ارائه وام های بلندمدت کم بهره و امکاناتی نظیر زمین و ورزشگاه در فرآیندخصوصی سازی و حرفه ای سازی باشگاه ها نقش حمایتی و تسهیل گری ایفا می کند، این وظیفه مهم کلا به فراموشی سپرده شده و در این فرآیند هیچ بسته حمایتی و انگیزشی دیده نمی شود.

احتساب سود 23 درصدی؟! 3.

با این حساب استقلال در شش سال باید در کل 1486 میلیارد و سالانه حدود 525 میلیارد و پرسپولیس در کل 2116 حدود 600 میلیارد تومان قسط پرداخت کنند.

علاوه بر هزینه های جاری باشگاه (که رقمی بیش از همین عدد است و روند افزایشی دارد) تامین آنها با توجه به عدم درآمدزایی باشگاه ها از محل حق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکرار اشتباه دولت در فروش پرسپولیس و استقلال

تکرار اشتباه دولت در فروش پرسپولیس و استقلال