مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 13:002023-12-01پزشكي

وجود حدود 2 هزار فرد HIV مثبت در خوزستان/76 درصد بیماران تحت درمانند


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تا پایان شهریور 1402، یک هزار و 948 فرد HIV مثبت زنده در خوزستان داشته ایم که یک هزار و 481 نفر معادل 76 درصد از این افراد تحت درمان هستند.

- ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تا پایان شهریور 1402، یک هزار و 948 فرد HIV مثبت زنده در خوزستان داشته ایم که یک هزار و 481 نفر معادل 76 درصد از این افراد تحت درمان هستند.

دکتر پژمان بختیاری نیا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اول دسامبر (10 آذرماه) روز جهانی مبارزه با ایدز اظهار کرد: اول دسامبر به نام روز جهانی ایدز نامگذاری شده است.

در این روز، جوامع با یکدیگر هم پیمان می شوند تا در امر کنترل بیماری مشارکت داشته باشند.

در سراسر دنیا یکی از محورهای اصلی برنامه کنترل HIV، توجه ویژه به برنامه ریزی برای ارتقای کمی و کیفی خدمات تشخیص HIV است که منجر به تشخیص به هنگام بیماری شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: جلب مشارکت گیرندگان خدمت و تمرکز بر مشارکت اجتماعی در این امر، یکی از راهکارهای موثر در دستیابی به اهداف پیشگیری و تشخیص است بنابراین شعار روز جهانی ایدز در جمهوری اسلامی ایران ارتقای خدمات تشخیص HIV با مشارکت اجتماعی تعیین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود حدود 2 هزار فرد HIV مثبت در خوزستان/76 درصد بیماران تحت درمانند

وجود حدود 2 هزار فرد HIV مثبت در خوزستان/76 درصد بیماران تحت درمانند