مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 18:402023-12-11سياسي

علیرغم 20 میلیون زن در سن باروری، تعداد تولد نوزادان زیر یک میلیون نفر است


بنا بر اعلام معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، علیرغم وجود 20 میلیون زن در سن باروری، هم اکنون تعداد موالید سالانه کشور زیر یک میلیون نفر است و اصلاح این روند بیش از هر مساله ای نیازمند کار فرهنگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه زنان وجوانان خبرگزاری فارس، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در نشست با بانوان خیر ایثارگر، با بیان اینکه اصلاح روند فرزندآوری در کشور بیش از هر مساله ای نیازمند کار فرهنگی است، اظهار کرد: در دهه شصت 10 میلیون خانم در سن باروری و 2 میلیون در سال تولد داشتیم اما الان بالای 20 میلیون خانم در سن باروری با زیر یک میلیون تولد در سال داریم.

وی با بیان اینکه روز به روز تعداد موالید ما کاهش پیدا می کند، تاکید کرد: با وجود اینکه بعضی از علل کاهش اقتصادی است ولی باید توجه کرد که نوع نگاه و توقع از زندگی عوض شده است و این ماییم که باید بخواهیم این نگاه تغییر کند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری درباره مطالبات اقتصادی زنان ایثارگر حاضر در نشست، توضیح داد: نگرانی های به حقی برخی خانواده شهدا از وضعیت اقتصادی دارند اما باید گفت شرایط به سرعت رو به بهبود است در دهه 90 رشد اقتصادی ما هر سال منفی بود.

اما در حال حاضر وضعیت اقتصادی تکان خورده و به بالای 4 درصد رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علیرغم 20 میلیون زن در سن باروری، تعداد تولد نوزادان زیر یک میلیون نفر است

علیرغم 20 میلیون زن در سن باروری، تعداد تولد نوزادان زیر یک میلیون نفر است