مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 08:002023-11-23اقتصادي

محاسبه مالیات حقوق کارمندان دولت در سال 1403 به زبان ساده


حقوق کارمندان دولت سال آینده حداکثر 65 میلیون است.

معافیت مالیات تا سقف 10 میلیون، شامل همه می شود و شخصی با دریافتی 15 میلیون، تنها بابت پنج میلیون مازاد، - 500 هزار تومان مالیات می دهد.

مالیات حقوق کارمندی با دریافتی ماهیانه 38 میلیون و 500 هزار تومان، طبق قانون پنج میلیون و 300 هزار تومان برآورد می شود محاسبه مالیات حقوق 1402 کارمندان دولت، بدون تغییر عینا در لایحه بودجه سال آینده تکرار شده تا سقف معافیت مالیاتی همان 10 میلیون تومان باقی بماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرارو؛ حقوق کارمندان دولت سال آینده به طور متوسط 18 درصد افزایش پیدا می کند و ثابت ماندن معافیت مالیاتی، اگرچه شاید در نگاه اول اتفاقی مثبت ارزیابی شود، اما نهایتا به تعداد مشمولان پرداخت مالیات و درآمد دولت از مالیات حقوق کارمندان خود منجر خواهد شد.

همچنین وجود قرائت های متفاوت از ماده و تبصره های موجود در لایحه بودجه 1403، باعث می شود ظرف روز های اخیر درباره محاسبه مالیات حقوق و جدول مالیات کارمندان دولت اشتباهات متعددی صورت بگیرد.

این نوشته تلاش می کند با زبانی ساده موضوع مالیات حقوق 1403 را توضیح دهد.

مالیات حقوق؛ اصل خبر و برداشت اشتباه محاسبه مالیات حقوق کارمندان دولت سال آینده دقیقا براساس اعداد و ارقام ذکر شده در لایحه بودجه امسال انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محاسبه مالیات حقوق کارمندان دولت در سال 1403 به زبان ساده

محاسبه مالیات حقوق کارمندان دولت در سال 1403 به زبان ساده