مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 10:502023-12-14سياسي

تصویب قانون حفاظت از یخچال های طبیعی در تاجیکستان


پارلمان تاجیکستان به اتفاق آرا قانونی را تصویب کرد که مبنای حقوقی، اقتصادی و سازمانی حفاظت از یخچال های طبیعی را به عنوان منابع استراتژیک منابع آبی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نمایندگان پارلمان تاجیکستان قانون حفاظت از یخچال های طبیعی را تصویب کردند.

این قانون در چارچوب ابتکارات رییس جمهور تاجیکستان به ویژه در زمینه آب وهوا و قطعنامه ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد اعلام سال 2025 به عنوان حفاظت از یخچال های طبیعی در 14 دسامبر سال 2022 میلادی، تدوین شده و مبنای حقوقی، اقتصادی و سازمانی حفاظت از یخچال های طبیعی به عنوان منابع راهبردی منابع آبی، تعریف می کند.

قانون مذکور شامل 4 اصل بوده و همچنین چارچوب امور آموزشی، پژوهشی، نظارت و حفاظت از یخچال ها و همچنین اقدامات سیاست دولتی و بین المللی تاجیکستان برای حفاظت از یخچال ها را تنظیم می کند.

همچنین قرار است یک صندوق بین المللی برای حفاظت از یخچال های طبیعی ایجاد و یک کنفرانس بین المللی در سطح بالا در سال 2025 در شهر دوشنبه برگزار شود.

از آنجا که 6 درصد قلمرو تاجیکستان را یخچال های طبیعی تشکیل می دهند، در شرایط تغییرات اقلیمی، تاکنون بیش از هزار یخچال طبیعی ذوب شده، حفاظت از آنها از طریق تصویب قوانین، یک گام مناسب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب قانون حفاظت از یخچال های طبیعی در تاجیکستان

تصویب قانون حفاظت از یخچال های طبیعی در تاجیکستان