مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 08:502023-12-11اقتصادي

افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه 1403 با محور اخذ مالیات از دانه درشت ها


رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با تأکید بر اینکه فعالان اقتصادی کشور فارغ از اینکه زیر نظر کجا هستند، باید مشمول پرداخت مالیات باشند، گفت: محوریت اصلی تمرکز افزایش درآمدهای مالیاتی دولت باید مبتنی بر اخذ مالیات از دانه درشت ها و نیز اصلاح معافیت های غیرضروری باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به گفته کارشناسان، لازم است به سمت حداقل استفاده از نفت در مصارف جاری بودجه حرکت کنیم، این رویکردی است که دولت سیزدهم مدنظر قرار داده است.

برخی منتقدان وقتی در بودجه به درآمدهای نفتی اتکا داشتیم، مطرح می کردند که چرا این طور است و حالا که دولت در راستای فاصله گرفتن از تکیه صرف به درآمدهای نفتی گام برداشته است، منتقد هستند که چرا این طور است؟ حال آنکه، دولت ها به جز درآمدهای حاصل از فروش انرژی و مالیات راه دیگری برای کسب در آمد ندارند.

رویکرد دولت به درستی به سمت اصلاحات ساختاری بودجه است، اگرچه درآمدهای نفتی به بیشینه و رکوردشکنی در سال جاری رسیده است اما حرکت دولت در اصلاح ساختاری بودجه در سال 1403، مبتنی بر تحقق بودجه بدون نفت در کنار استفاده حداکثری از منابع نفتی در جهت توسعه اقتصادی کشور است.

این دو اصل در کنار هم معنا پیدا می کند، به این معنا که منابع پایدار برای هزینه های پایدار و منابع حاصل از فروش دارایی های سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه 1403 با محور اخذ مالیات از دانه درشت ها

افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه 1403 با محور اخذ مالیات از دانه درشت ها