مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 22:252023-11-29سياسي

خشک سالی، موجب پیشروی جبهه آب های شور به سمت دشت فیض آباد شده است


در نتیجه تشدید خشکسالی و استفاده بیش از حد منابع زیرزمینی شهرستان، موجب پیشروی جبهه آب های شور به سمت دشت فیض آباد شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان مه ولات گفت: در نتیجه تشدید خشکسالی و استفاده بیش از حد منابع زیرزمینی شهرستان، موجب پیشروی جبهه آب های شور به سمت دشت فیض آباد شده است.

محمدرضا حجازی امروز، 8 آذر در نشست خبری خود با خبرنگاران افت سطح آب های زیرزمینی را یکی از معضل های جدی شهرستان اعلام و عنوان کرد: هر چند میزان افت سطح آب های زیر زمینی با همکاری مردم و کشاورزان کمتر شده اما هنوز نیازمند تلاش و همکاری بیشتری هستیم.

وی از پیشروی جبهه آب های شور به سمت دشت فیض آباد خبر داد و افزود: با توجه به تغییر اقلیم و خشک سالی های مکرر اگر تدابیر لازم اتخاذ نشود در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

فرماندار شهرستان مه ولات کشت گیاهان کم آب طلب را در شهرستان با توجه به وضعیت سفره های زیرزمینی ضروری دانست و گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در تابستان ناترازی برق و قطع چاه های کشاورزی را خواهیم داشت، البته این موضوع تنها مختص شهرستان نیست و ملی است.

وی استفاده از انرژی خورشیدی و شیوه های نوین آبیاری را در بخش کشاورزی ضروری دانست و تصریح کرد: امیدواریم شاهد رفع مشکلات این حوزه باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشک سالی، موجب پیشروی جبهه آب های شور به سمت دشت فیض آباد شده است

خشک سالی، موجب پیشروی جبهه آب های شور به سمت دشت فیض آباد شده است