مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 11:452023-12-18اقتصادي

احداث کریدور صادرات سنگ از افغانستان به ایران


به تازگی پیشنهادی در خانه معدن خراسان رضوی مطرح شده و آن هم احداث کریدور صادرات سنگ از افغانستان به ایران است که این کریدور را در قدم اول برای سنگ های ساختمانی و در قدم بعد برای گوهر سنگ ها ایجاد کنیم.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس خانه معدن خراسان رضوی گفت: به تازگی پیشنهادی در خانه معدن خراسان رضوی مطرح شده و آن هم احداث کریدور صادرات سنگ از افغانستان به ایران است که این کریدور را در قدم اول برای سنگ های ساختمانی و در قدم بعد برای گوهر سنگ ها ایجاد کنیم.

غلامرضا نازپرور در گفت وگو با ایسنا در خصوص ظرفیت های قابل استفاده معادن افغانستان برای ایران، اظهار کرد: افغانستان از نظر مواد معدنی بسیار غنی بوده و چندی پیش هیأتی از استانداری خراسان رضوی در راستای همکاری با افغانستان به این کشور سفر کردند.

همچنین درخصوص معادن این کشور تفاهم نامه هایی با دولت اسلامی افغانستان نیز به امضا رسید که این تفاهم نامه ها برای امتیاز بهره برداری فعالان اقتصادی ایران در معادن اکشتافی مانند سنگ آهن، ذغال سنگ و.

است.

وی افزود: ضمن اینکه به تازگی در مزایده سنگ آهن هم یکی از ایرانیان سرمایه گذار، بخشی از معدن سنگ آهن غوریان را برنده شد، اما هنوز شروع به کار نکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث کریدور صادرات سنگ از افغانستان به ایران

احداث کریدور صادرات سنگ از افغانستان به ایران