مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 14:562023-12-19سياسي

رونمایی از قرآن خطی با قدمت بیش از یک قرن در اردبیل


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، محمود صفری ظهر امروز در آیین رونمایی از قرآن خطی نفیس در موزه عمارت شهرداری اردبیل که با حضور فرماندار اردبیل، رییس شورای اسلامی شهر، جمعی از مسؤولان و اساتید و بزرگان شهر برگزار شد، اظهار کرد: سی جزء قرآن خطی نفیس با قدمت 115 سال اثر زنده یاد ملا محمدرضا قرآن نویس در موزه شهرداری اردبیل رونمایی شد.

وی افزود: این قرآن توسط اهالی روستای جگرکندی نمین به موزه شهرداری اهدا و در قفسه های مخصوص جهت بازدید علاقمندان تعبیه شده است.

  شهردار اردبیل با اشاره به این که در این مراسم همچنین از سردیس شاعر عاشورایی استاد ناصح اردبیلی رونمایی و تالار تعزیه نیز افتتاح شد، گفت: تلاش می کنیم این اسناد و آثارِ مربوط به فرهنگ و تاریخ و هویت اردبیل را به نسل های بعدی منتقل کنیم.

صفری بیان کرد: موزه شهرداری اردبیل در بازخوانی و انتقال تاریخ و فرهنگ اردبیل نقش بسزایی دارد و بیشتر آثار موجود در این موزه، اهدایی از سوی شهروندان است.

  حفظ و بهسازی اماکن فرهنگی و تاریخی شهر اردبیل ضروری است در این مراسم همچنین سیدمحمد اعتماد اعجازی به فرهنگ غنی شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: تاریخ بیانگر فرهنگ غنی شهر اردبیل است و همه ما باید در انتقال فرهنگ و تاریخ به نسل های بعدی باید تلاش کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از قرآن خطی با قدمت بیش از یک قرن در اردبیل

رونمایی از قرآن خطی با قدمت بیش از یک قرن در اردبیل