مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 20:152023-12-02اقتصادي

آغاز کاشت یک میلیارد درخت در غرب مازندران


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_نوشهر گفت: کاشت نهال اراضی ساحلی در سطح 2 و نیم هکتار از نهال های مختلف از جمله اکالیپتوس، بلوط و افرا در هتل پارسیان خزر چالوس آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از چالوس، مهرداد خزایی در حاشیه آغاز اجرایی طرح مشارکت یک میلیارد درخت در هتل پارسیا خزر با بیان اینکه 450 هکتار اراضی ساحلی که در راستای آزادسازی سواحل قرار گرفته برای این طرح در سازمان پیشنهاد و موافقت شد، اظهار کر: با توجه به مساعد بودن فصل و نهال های متناسب از امروز آغاز کاشت در سواحل را آغاز کردیم.

خزایی به درختکاری 100 هکتار تعهدات در راستای غنی سازی و توسعه جنگل اشاره کرد و افزود: 150 هکتار جز تعهدات برای زراعت چوب نیز می باشد.

وی افزود: در زراعت چوب گونه هایی امثال صنوبر و درختان مثمر برای تامین نمودن نیازهای کارخانجات در نظر گرفته شد و نهال در اختیار کسانی که تمایل به زراعت چوب و افزایش درآمدزایی دارند قرار خواهد گرفت.

مهرداد خزایی با بیان اینکه در سال گذشته حدود یک میلیون نهال در نهالستان ها تولید و عرضه شد، بیان کرد: امسال با کمک بسیاری از حامیان این طرح حدود 5 میلیون و 300 هزار هزار اصله نهال های مختلف جنگلی و غیر مثمر تولید و در هفته منابع طبیعی 2 میلیون اصله آماده توزیع در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کاشت یک میلیارد درخت در غرب مازندران

آغاز کاشت یک میلیارد درخت در غرب مازندران