مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 17:152023-12-20اقتصادي

پایان گازرسانی به روستاهای کردستان تا دهه فجر امسال


مدیرعامل شرکت گاز کردستان با یادآوری تلاش های بی وقفه کارکنان این شرکت برای اتمام گازرسانی در کردستان، دهه فجر امسال را زمان پایان گازرسانی به روستاهای دارای سکنه این استان اعلام کرد.

- خبرگزاری فارس استان کردستان؛ 100ها کیلومتر راه زیادی است که از عسلویه و سواحل گرم جنوب آن را طی کرده تا به کوهستان های سردسیر غرب برسد و گرمابخش زندگی بیش از 600 هزار خانوار باشد.

کار سخت و طاقت فرسای گازرسانی به کردستان تقریبا سال 1371 با اجرای خط انتقال 20 اینجی که از خط سراسری اول از قم انشعاب گرفته بود کلید خورد، تقریبا کمتر از یک سال بعد از آن در سال 72 نخستین شعله های گاز در شهرهای قروه، دهگلان و سنندج گرمابخش زندگی مردمان این دیار شد کمی بعد از آن مردم دیواندره و بیجاری نیز از این نعمت ارزشمند بهره مند شدند.

سال 75 گاز شهر کامیاران از طریق خط و در اوایل سال 80 هم گاز شهرهای سروآباد و مریوان از خط دیگر که از حدفاصل سنقر به سمت کامیاران انشعاب گرفته بود تامین شد.

گازرسانی به شهرهای سقز و بانه هم از خط انتقال دیگری که از استان آذربایجان غربی سرچشمه گرفت وصل شد که البته از پایداری کامل در آن دوران بهره مند نبود و هراز گاهی کام مردم را بخصوص در فصول سرد سال تلخ می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان گازرسانی به روستاهای کردستان تا دهه فجر امسال

پایان گازرسانی به روستاهای کردستان تا دهه فجر امسال