مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 04:352023-11-22بين الملل

مکانیزم هواپیمای آمریکا برای ترور مقاومت عراق


130 که آمریکا برای ترور رزمندگان عراقی به کار گرفت، در واقع نسخه ای از هواپیمای باربری لاکهید سی-130 هرکولس است که به واسطه توان حمل حجم بالای بار، - هواپیمای توپدار لاکهید ای سی-130 Lockheed AC-130 که آمریکا برای ترور رزمندگان عراقی به کار گرفت، در واقع نسخه ای از هواپیمای باربری لاکهید سی-130 هرکولس است که به واسطه توان حمل حجم بالای بار، با نصب دو توپ 20 میلی متری ام61 ولکان، یک توپ اتوماتیک 40 میلمتری بوفورس و یک توپ هویتزر 105 میلی متری ام 101 و شماری رادار و دوربین، به توپخانه هوایی Gunship ارتش آمریکا تبدیل شده است.

در جلو و عقب شکم این هواپیما، گلوله توپ ها توسط چند سرباز مداوماً به صورت دستی بارگذاری می شود و سپس توسط اپراتورهایی به سمت اهداف زمینی شلیک می شوند.

اگرچه این هواپیما ظرفیت آتش سنگین دقیق و مداومی را دارد و مداوم آتش بیشتری نسبت به جنگنده ها و بمب افکن ها دارد اما به شدت در مقابل پدافند هوایی آسیب پذیر است و فلرهایش توان انحراف همه تسلیحات ضدهوایی را ندارد.

به همین دلیل ارتش آمریکا تنها در نقاطی از این هواپیما استفاده می کند که احتمال پدافند هوایی را بسیار ناچیز در نظر می گیرد.

مکانیزم این هواپیما را از درون و بیرون هواپیما حین عملیات می بینید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مکانیزم هواپیمای آمریکا برای ترور مقاومت عراق

مکانیزم هواپیمای آمریکا برای ترور مقاومت عراق