مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 09:162023-12-14اجتماعي

سرپنجه هایی که نذر ارباب آب آور است


خبرگزاری فارس کرمان، فاطمه اکبرزاده: روایت امروز، قصه عشق است، عشقی که با ارادت در هم تنیده شده و هرگز سرد و خاموش نمی شود، این عشق جاوید می تواند در هر چیزی نمود پیدا کند، گاهی با تاول های کف پای زائران پیاده  و گاهی هم با تاول های انگشت های دست وقتی گره روی گره می آید و تقدیم ارباب آب آور می شود.

جایی در حوالی کرمان، در زرندِ زیبا، خانواده ای سال هاست ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با هنر دست شان نشان می دهند، انگار سرپنجه هایشان را نذر کردند و  تصمیم گرفتند 14 تخته فرش را به نیت چهارده معصوم ببافند، 13 تخته از آن را بافته و به 13 مکان مقدس و متبرکه اهداء کرده اند، در تازه ترین اقدام نیز حاج عیسی حسن زاده به همراه همسرش حاجیه خانم علیزاده بابتنگلی و فرزندانشان چهاردهمین فرش نفیس را بافته اند و می خواهند آن را در ایام شهادت حضرت زهرا(س) و در حرم مطهر آقا اباالفضل العباس(ع) آن را پهن کنند و نماز شکر به جای بیاورند.

حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار فارس در زرند، اظهار داشت: در تمام زمانی که این قالی را می بافتیم، همه با وضو بودند، ذکر می گفتند و صلوات می فرستادند.

به نشان تکریم و تجلیل از نیت خالصانه و حرکت عاشقانه و صادقانه این هنرمند پیشکسوت و ارج نهادن به این فعالیت های فرهنگی، اعتقادی و مذهبی که ریشه در تار و پود زرندی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرپنجه هایی که نذر ارباب آب آور است

سرپنجه هایی که نذر ارباب آب آور است