مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 20:002023-11-23بين الملل

جمهوری آذربایجان پاسگاه های بازرسی جدید در مرز با ایران می سازد


رسانه های جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه اعلام کردند که قرار است این کشور با هدف افزایش ظرفیت های ترانزیتی، در مرز با ایران پاسگاه های جدید بسازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جمهوری آذربایجان با هداف استفاده از ظرفیت های ترانزیتی قصد دارد در مرز با ایران پاسگاه های بازرسی جدید بسازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد پاسگاه های بازرسی جدید در مرز خود با ایران با هدف افزایش ظرفیت های ترانزیتی بسازد.

بر اساس این گزارش، این موضوع در برنامه اقدام 2024-2026 برای افزایش توان ترانزیتی مسیر های حمل و نقل بین المللی عبوری از خاک جمهوری آذربایجان و مصوب الهام علی اف رییس جمهوری جمهوری آذربایجان ذکر شده است.

اخیرا نیز مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رییس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان  در سفر به شهر باکوم پایتخت جمهوری آذربایجان با الهام علی اف دیدار و گفت وگو کرد.

براساس اعلام سفارت ایران در باکو، توسعه و تعمیق روابط دوجانبه به خصوص در حوزه های اقتصادی و تجاری، آخرین تحولات منطقه قفقاز و همکاری های منطقه ای در قالب های سه جانبه و شش جانبه و رد دخالت کشورهای فرامنطقه ای در مسائل کشورهای منطقه از محورهای اصلی این گفت وگوی طولانی مدت بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمهوری آذربایجان پاسگاه های بازرسی جدید در مرز با ایران می سازد

جمهوری آذربایجان پاسگاه های بازرسی جدید در مرز با ایران می سازد